Cina Domnului este o comuniune

cinaPaharul şi pâinea reprezintă comuniunea sângelui şi trupului lui Cristos: „Paharul binecuvântat, pe care-l binecuvântăm, nu este el împărtăşirea cu sângele lui Cristos? Pâinea pe care o frângem, nu este ea împărtăşirea cu trupul lui Cristos?”(1 Corinteni 10: 16). Comuniune este „Koinonia”: participare sau împărtăşire în beneficiile sângelui şi trupului lui Cristos.

Cina Domnului ne aduce la o realizare a unirii noastre cu Cristos. Argumentul lui Pavel constă în faptul că mâncatul cărnii idolatre din templul idolului îl uneşte pe cel care mănâncă cu idolul, iar el dovedeşte aceasta prin faptul că mâncatul la Cina Domnului îl identifică pe creştin cu Cristos. Prin urmare, Cina Domnului se dovedeşte a fi doar pentru creştini: „Vă spun că, de acum încolo nu voi mai bea din acest rod al viţei, până în ziua când îl voi bea cu voi în împărăţia Tatălui Meu” (Matei 26:29).

Cina Domnului este o comuniu­ne îndoită.

a). Cu Cristos. Prin servirea acesteia noi semnificăm unirea cu Cristos; suntem una cu El; împăr­tăşim harul şi mântuirea Lui.

b). Unul cu celălalt. Atunci când mâncăm, arătăm de aseme­nea că suntem uniţi unul cu celă­lalt; suntem un singur trup; sun­tem părtaşi mutuali ai harului Său.

Prof. Tiberiu Lăpădătoni, Biserica Creștină Baptistă „Speranța” din Râmnicu Vâlcea

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s